نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2219
-
الف
+

توصیه های صحی بازیگران ایرانی برای مقابله با کرونا ؛ از «علی نصیریان» تا «کامران تفتی»

در حالی که ویروس کرونا در سرتاسر جهان گسترش یافته، بازیگران ایرانی به طرفداران خود توصیه هایی دارند.

به گزارش آی فیلم 2، برخی از هنرمندان سینما و تلویزیون ایران در روزهای گذشته با تشویق مردم به عدم حضور غیرضروری در اجتماعات و حتی مهمانی و ملاقات‌های فردی، توصیه‌هایی را ارائه می دهند که راهگشای مردم در روزهای قرنطینه می باشد.

در ادامه، صحبت‌های «غلام حسین لطفی»، «کامران تفتی» ، «یوسف مرادیان»، «علی نصیریان» و «پرویز پورحسینی» بازیگران سینما و تلویزیون ایران را در رابطه با کرونا و موضوعات مرتبط به آن، می خوانید.

«غلام حسین لطفی»: کرونا شوخی بردار نیست

«غلام حسین لطفی»، بازیگر طی یک مصاحبه با اشاره به لزوم رعایت نکات صحی، گفت: تمام جهان درگیر بیماری کرونا شده‌اند، پس باید مراقب باشیم، این ویروس شوخی بردار نیست، نمی‌شود به راحتی به زندگی عادی مثل گذشته پرداخت بلکه باید بسیاری از نکات را رعایت کرد.

بازیگر سریال های «ترش و شیرین» و «خانه به دوش» ادامه داد: بهترین راه برای ریشه کن کردن بیماری کرونا در خانه ماندن است، باید مراقب خود ، خانواده و اطرافیانمان باشیم، این بیماری مدت‌ها خود را نشان نمی‌دهد به همین دلیل مراقب و رعایت موارد صحی به شدت در قبال آن واجب است.

وی با اشاره به خانه نشینی در ایام شیوع کرونا اذعان کرد: من بنا بر وظیفه خود در خانه مانده‌ام، این را هم بگویم پیش از کرونا هم خانه نشین بودم و پیشنهادات زیادی نداشتم، همیشه امیدوارم که وضعیت تغییر کند، شاید با همین امید بتوان به آینده امیدوار بود.

«کامران تفتی»: این بحران را پشت سرخواهیم گذاشت

«کامران تفتی» هنرپیشه سینما، تلویزیون و تیاتر و مجری ایرانی درباره سال جدید که تاکنون در سایه کرونا سپری شده، گفت: سعی می‌کنم این موضوع را هضم کنم و شرایط سختی است. این شرایط حتما پشت سر گذاشته می‌شود. در چرخه طبیعت هم وقتی جنگل‌های بزرگ آتش می‌گیرند، از زیر خاکسترها دوباره جوانه می‌زنند. ما هم این شرایط را قطعا پشت سر خواهیم گذاشت و فکر می‌کنم بعد از آن انگیزه‌های بیشتر و شرایط بهتری را تجربه خواهیم کرد.

بازیگر سریال «آمین» در این‌ خصوص که قول خداوند این است که با هر سختی، آسانی است، اظهار داشت: چیزهای ساده‌ای بودند که بسیار بزرگ بودند، ولی ما آن‌ها را فراموش کرده بودیم. امیدوارم بعد از این ماجرا لذت زندگی را ببریم و کیفیت زندگی‌مان بالاتر برود.

«یوسف مرادیان»: باید از تجربیات چینایی ها در کنترل و مهار کرونا استفاده کنیم

«یوسف مرادیان» دیگر بازیگر ایرانی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در مقابله با این بحران، گفت: با توجه به این که این اتفاق در چین افتاده است و آنها هم توانسته‌اند که با این موضوع مقابله کنند و این روند را پشت سر بگذارند، مطمئناً ما هم می‌توانیم که این پروسه را طی کنیم.

بازیگر سریال «مردان آنجلس» افزود: شاید آنها تا رسیدن به مرحله یافتن راه‌ حل پیشگیری (همانند شیوه شستن مداوم دست‌ها و رعایت فاصله از دیگر افراد و ...) تعداد زیادی مبتلا داشته و به همان نسبت، تعداد زیادی را از دست داده‌اند، موضوعی که می‌تواند به کمک ما بیاید تا از تجربیات آن ها برای کنترل و مهار این ویروس و بیماری استفاده کنیم.

«پرویز پورحسینی»: اگر در خانه نمانیم به بحران غیرقابل جبرانی دچار می شویم

«پرویز پورحسینی» بازیگر تیاتر ، سینما و تلویزیون ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: ما باید این دوره را تحمل کنیم و تا جای ممکن در خانه بمانیم؛ زیرا اگر این‌کار را نکنیم، به بحران غیرقابل جبرانی دچار می‌شویم.

بازیگر سریال «بچه مهندس» با تاکید بر ضرورت کمک به مردمی که در این ایام مشکل معیشتی دارند، افزود: هر چه بگذرد، مردم بیشتر دچار این بحران می‌شوند. برای کمک به مردم یک بسیج ملی نیاز است و هر چه زودتر باید این‌کار انجام شود.

«علی نصیریان»: باید دست در دست هم دهیم تا این بحران را شکست دهیم

«علی نصیریان» بازیگر نام آشنای ایران نیز در پیامی از مردم درخواست کرد کرونا را جدی بگیرند و در خانه بمانند و هشدار داد که اگر این کار نشود و این بیماری شیوع پیدا کند، ممکن است به یک فاجعه دردناک ختم شود.

او تاکید کرد: لطفا همه کرونا را جدی بگیرند. ما در مقابل هم مسئولیم. من مسئول هستم خودم را سالم و در قرنطینه نگه دارم به خاطر اینکه این ویروس را گسترش ندهم.

بازیگر سریال «میوه ممنوعه» افزود: این ویروس جهان گیر است و اکنون همه مردم جهان به این نتیجه رسیده اند که تمام مردم دنیا باید دست به دست هم بدهند تا بتوانند سلامت و در کنار همدیگر با مهر، محبت و عشق زندگی کنند. امیدوارم روزی برسد که تمام مردم دنیا بتوانند دوستانه، با صلح و عشق و سلامتی زندگی کنند.

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین